Nasze marzenie po raz kolejny się spełniło. Pełni nowych doświadczeń wracamy z wybrzeży Bretanii by opowiedzieć o naszych żeglarskich zmaganiach na wodzie. Każdego dnia odbywały się po cztery biegi, które ze względu na stosunkowo słabą siłę wiatru trwały od półtorej do dwóch godzin. Wyjątkiem był dzień wyścigu dookoła zatoki składający się z dwóch etapów, lecz łącznie trwał porównywalną ilość czasu. Również zdarzył się moment, w którym ze względu na flautę wyścig został skrócony, a kolejny bieg nie mógł się rozpocząć. W ciągu całego wydarzenia staliśmy się zgraną ekipą, która z determinacją walczyła w każdym starciu. Finalnie zajęliśmy 15. miejsce na 26. załóg klasy j-80. Wyniki, chociaż nieco gorsze od zeszłorocznych, są satysfakcjonujące, gdyż rywalizowaliśmy ze zgranymi ekipami ze znacznie większym doświadczeniem. Dla niektórych było to pierwsze spotkanie z jednostką typu j-80. Nie udało nam się jednak w pełni poznać jej potencjału ze względu na nieco słabszą w porównaniu do innych edycji siłę wiatru. Dla nas jako studentów udział w tego typu wydarzeniu jest przede wszystkim wielkim wyzwaniem organizacyjnym. W tym roku odnieśliśmy wielki sukces dzięki pomocy sponsorów.

Schemat klas

OSIRIS HABITABLES

MONOTYPES

OGRB FLAMME JAUNE (32 załogi)

J-80 (26 załóg w tym IFE Sailing)

OGRC FLAMMEBLEUE (37 załóg)

J-70 (5 załóg)

OGRD FLAMMEVERTE (20 załóg)

GRANDE SURPRISE (26 załóg)

 

LONGZE(8 załóg)

W tym roku wystartowaliśmy po raz 7. w klasie j-80 wśród 26 załóg w klasyfikacji ogólnej zajęliśmy 15. miejsce. W klasyfikacji studenckiej (13 załóg klasy j-80) zajęliśmy 5. miejsce.

Poszczególne wyścigi wyniki IFE Sailing

 

dni

03.04.2017

04.04.2017

05.04.2017

06.04.2017

07.04.2017

Kl. ogólna

15

10

15

11

11

17

5

9

10

14

12

19

Kl. studencka

7

4

7

4

5

8

2

4

3

7

5

11

2 najgorsze wyniki nie liczą się do całościowej oceny.

 

Warunki atmosferyczne  podczas regat były sprzyjające, siła wiatru oscylowała w granicach 10-13 węzłów lecz niestety czasem wartość ta spadała poniżej przedziału. Ze względu na flautę skrócono jeden wyścig oraz jeden się nie odbył. Biegi trwały średnio ponad godzinę każdy z wyjątkiem dwóch wyścigów z dnia 04.04.2017. były to wyścigi dookoła  zatoki(do portu Haliguen i z powrotem do Crouesty).

Załoga

Skipperem był Jakub Marciniak. Student Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej, a zarazem  sportowiec mający na koncie wiele sukcesów. Zawodnik Kadry Narodowej w olimpijskiej klasie Finn oraz startujący regularnie w AMPach członek AZS Politechniki Gdańskiej.

Iga Krautsztrung studentka kierunku Business and Technology w Centrum Kształcenia Międzynarodowego na terenie Politechniki Łódzkiej . Na jachcie zajmowała się głównie obsługą bukszprytu oraz pomocą przy zrzucaniu genakera. Należy do załogi szkieletowej STS Fryderyka Chopina.

Miłosz Zieliński studiuje na tym samym wydziale oraz ten sam kierunek. Na jachcie zajmował się obsługą grota. Należy do załogi szkieletowej STS Fryderyka Chopina.

Patryk Maciejewski studiuje na tej samej uczelni oraz wydziale kierunek Biotechnology. Na jachcie zajmował się obsługą szotów foka i brasów genakera.

Michał Rewucki tak jak wyżej wymienieni na tym samym wydziale oraz uczelni studiuje Computer Science. Na jachcie zajmował się pomocą w obsłudze genakera jak również jego zrzucaniem i stawianiem. Należy do załogi szkieletowej STS Fryderyka Chopina.

Michał Niedzielski nasz fotograf student Łódzkiej Szkoły Filmowej nie brał udziału w rywalizacji. Był odpowiedzialny za foto-relację z wydarzenia.

 

Dziękujemy Politechnice Łódzkiej za wsparcie finansowe i wszelką pomoc w prowadzeniu organizacji studenckiej oraz w przygotowaniu potrzebnych dokumentów, które były niezbędne w wystartowaniu w regatach.

Podziękowania dla sponsorów:

  • Naszemu sponsorowi strategicznemu Basecamp Łódź, bez którego po prosu nie zdołalibyśmy wystartować.
  • Peaugot Nordyński za udostępninie Świetnego Peaugota Travellera, który okazał się niezastąpiony w podróży oraz podczas codziennych przejazdów do portu.
  • Omnidruk za naklejki, które stały się naszym znakiem rozpoznawczym i niezbędnym narzędziem promocji.
  • Transition Technologies za udostępnienie środków dzięki którym mogliśmy kupić niezbędny sprzęt.
  • Prognity, z którym nawiązaliśmy ciekawą współpracę w zamian za niezbędną pomoc finansową.
  • Tawerna Pepe Verde za coroczne udostępnianie swoich progów w celu spotkania z naszymi sponsorami.
  • Olimp za kamizelki asekuracyjne, w których prezentowaliśmy się jak prawdziwa drużyna.
  • Henri Lloyd za zniżkę na sztormiaki oraz za rękawiczki niezbędne podczas zmagań.
  • Almatur za pomoc z ubezpieczeniami oraz za wyrobienie międzynarodowej legitymacji studenckiej dla każdego uczestnika.

Podziękowania dla patronów:

  • Honorowy patronat Polskiego Związku Żeglarskiego nadał nam szczególny charakter naszym działaniom. Dzięki współpracy z PZŻ rozwiązaliśmy wiele problemów związanych z rejestracją naszej drużyny.
  • Honorowy patronat Prezydenta Miasta Łodzi, podkreślił lokalny wydźwięk naszych działań.
  • Łódzkie Bardziej Francuskie gdyż zdolność komunikowania się w języku francuskim okazała się niezbędna podczas naszego wyjazdu.
  • Albatros za rejestrację naszej drużyny w swoim jachtklubie.
  • Młodzi w Łodzi za wiarę w naszą misję.
 Artykuły o nas 2017 

Sponsorzy 49. regat CC EDHEC

Patroni Medialni

Patroni